eMAG compară România cu Bulgaria și principala diferență e evidentă

de: Răzvan Băltărețu
08 02. 2018

eMAG operează atât în România, cât și în Bulgaria, Polonia și Ungaria. Prima țară în care s-a extins a fost cea vecină de peste Dunăre. Directorul eMAG a detaliat ce înseamnă prezența în cele trei țări. 

În România, eMAG există de peste 16 ani. Iulian Stanciu, director executiv, a spus că una dintre cele mai ciudate livrări pentru a fost un frigider pentru un schit de maici dintr-un vârf de munte. Pe lângă acest fapt divers, magazinul a ajuns cumva să fie confundant cu Black Friday și să fie lider în comerțul online din România.

Același Iulian Stanciu a explicat și cum se compară România cu Bulgaria, din perspectiva unui magazin online. „[Extinderea în Bulgaria a fost] foarte antreprenorială. Fără să avem lucrurile foarte bine pregătite, am fost acolo împreună cu un coleg și am luat toate fluxurile de bază. Și am zis: cum trimitem marfa, cum setăm prețurile, cum facem marketing, cum aducem retururile, cum facem service? Le-am desenat pe toate, am vorbit cu diverși furnizori locali de servicii, de curierat, de plată și așa mai departe“, a spus acesta.

Dincolo de afacerile eMAG, a abordat și problema infrastructurii din România. „Bulgaria a fost bună pentru că e aproape și din punct de vedere logistic. Dacă punem cele două țări una lângă alta, București e cam în mijloc. Și avem orașe din România care sunt mai departe de București, unde avem depozitul, față de orice oraș din Bulgaria. […] infrastructura rutieră e ceva mai bună, infrastructura digitală e cam la același nivel cu România. Dar cu potențial mare“, a declarat Stanciu.

În ceea ce privește planurile de extindere, ar putea fi Republica Moldova una dintre țările în care să se extindă. Tot ca fapt divers, există curse de autocare spre showroom-ul eMAG din Iași. De acolo sunt ridicate produsele comandate de peste Prut.

Deși Iulian Stanciu controlează eMAG acum, el nu a fondat magazinul. Acesta a debutat în 2001 sub comanda lui Radu Apostolescu, Dan Teodosescu și Bogdan Vlad. Din 2009, Asesoft Distribution a preluat 51% din companie și director general a devenit Iulian Stanciu. În prezent, produsul este controlat de grupul Naspers și Iulian Stanciu. În ultimii doi ani, magazinul a preluat atât PC Garage, cât și operațiunile Fashion Days (deținut tot de Naspers).